sunnuntai 27. marraskuuta 2016

JOULUN TBR-KIRJAT

Joulukuu se kolkuttelee oven takana. Mihin ihmeeseen se tämäkin vuosi meni? Se on vissiin oikeasti totta, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä nopeammin aika kulkee.
Anyway, yritin itselleni koota listaa kirjoista, joita olisi kiva näin joulun alla lukea. Katsotaan kuinka moni niistä sitten oikeasti päätyy luettavaksi asti! Nämä yksilöt repäisin hyllyistäni:
























Let It Snow - John Green, Maureen Johnson & Lauren MyracleGoodreads.
Vastikään suomennoksenakin ilmestynyt kirja, mikä sisältää kolme jouluista tarinaa. Yksi mm. John Greeniltä, minkä vuoksi ostin tämän itselleni ja varmasti moni muukin, ehkä.

Salt to the Sea - Ruta SepetysGoodreads.
Tätä ei vissiin ole suomennettu? (Tiedän sen verran, mitä takakansi osaa kertoa..)
Kirjassa eletään vuoden 1945 talvea. Eikös se silloin ole hyvä joululukemista?:-D Onko joku mahdollisesti lukenut tämän jo? Oliko hyvä? Ostin tämän aikoinaan vähän kuin sian säkissä.

Harry Potter ja Azkabanin vanki - J. K. RowlingGoodreads.
Harry Potter kuuluu mulla aina jouluun, joten tällä kertaa luen suosikkini kaikista HP kirjoista. Eikö ensi vuonna ilmesty Azkabanin vangista kuvitettu versio?? Nyt aika saa luvan kanssa juosta!

Narnia - C. S. LewisGoodreads.
Narniaa olenkin aloittanut kauan sitten. Luen sitä nyt kronologisessa järjestyksessä. Seuraavaksi luen on Prinssi Kaspianin.
tämä löytyi Wikipediasta!

10 kommenttia:

  1. Mä en oo varsinaisesti koostanu mitään joulun TBR-listaa. En oo erityisen jouluihminen ja oon lukenu jo pari joulukirjaa tänä vuonna - se varmaan riittää mulle. :D
    Sulla on mukavat valinnat, Let it snowta olen harkinnut vähän lukevani. Olen ehkä jotenkin arastellut John Greenin kirjoihinsa tarttumista. Luulen ettei ehkä nappaisi, mutta tollasesta yhteiskirjasta voisin aloittaa tutustumisen. Saattaahan se olla, että tykkään. :D
    Tiia

    VastaaPoista
  2. Ihania kirjoja <3 oon lukenu Narniasta ilmestymisjärjestyksessä 4 ekaa.. Jäänyt moneksi vuodeksi tauolle :D pitäisikin aloittaa alusta ja lukea loppuun asti :) Voi olla, että tuo kronologinen järjestys on fiksumpi.. Vai kumpaa itse suosittelet? :D
    Let it snow löytyisi omastakin hyllystä ja ajattelin siihen myös joulukuussa tarttua :) sopii hyvin teemaan ainakin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ole mikään suuri Narnia fani, mutta itse suosin tuota kronologista.. Se on paljon selvempi :D
      Let it snow <3 Mulla on aika korkeet odotukset, toivottavasti täyttyy :-D

      Poista
  3. Mulla on Mauri Kunnaksen Joulutarinat odottanut jo keväästä hyllyssä oikeaa vuodenaikaa <3 Muuten en aio valita luettavaksi mitään erityisiä joulukirjoja, vaan luen kaikkia eteen osuvia kiinnostavia kirjoja täysin odottamattomassa järjestyksessä ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, Mauri Kunnas! Tuonkin voisinkin lisätä vielä listaani.
      Mua miellyttää kaikki listaukset, vaikka ne ei aina toteutuiskaan. :-D

      Poista
  4. Azkabanin vanki on myös mun suosikki Harry-kirja. <3 Samoten Narnian tarinat odottaa hyllyssä lukijaansa. Kivan oloinen kirjapino sinulla muutenkin. :)

    VastaaPoista
  5. Oon pohtinut tuon Narnian lukemista ja saman painoksen omistan myös itse - mutta poden kriisiä kun en tiedä miten sen kanssa pitäisi toimia goodreadsissa tai ihan muuten vain. Goodreadshan laskee tuon teoksen yhdeksi kirjaksi, vaikka todellisuudessahan siinä on jokainen osa. Oon samaisen kriisin äärellä jokaisen complete -painoksen kohdalla, onko se nyt sitten käytännössä yksi vai useampi kirja? Miten sä oot menetellyt tässä?

    - ja esimerkiksi Narnian arviointi, kun lukee tuon opuksen putkeen, täytyykö jokainen arvioida erikseen vai kokonaisuutena? Siinäpä pulma.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä yritän yleensä valita sen saman teoksen, mikä mulla itselläni on luettavana.
      Joskus toki se riippuu ihan siitä, että millä vauhdilla luen teoksen. Esim. tässä Narnian kohdalla merkitsen jokaisen tarinan yksittäin luetuksi Goodreadsiin, koska en lue sitä yhteen putkeen. Jotkut kirjat merkkaan kuitenkin complete-painoksina esim. Haruki Murakamin 1Q84 osat 1-2 ja Arthur Conan Doylen Sherlock Holmesin kootut kertomukset löytyy mun Goodreads-kirjahyllystä kokonaisina painoksina, vaikka sisältävätkin useampia kirjoja.
      En loppujen lopuksi ole niin numeroiden perään Goodreadsissä, joten en hirveästi jaksa välittää jos kirja sisältää enemmän tarinoita:)

      Toivottavasti kuitenkin saat jotenkin kriisin loppumaan, jos tästä ei ollut yhtään apua. :D

      Poista

Kiitos kommentistasi! <3

Takaisin ylös