keskiviikko 3. heinäkuuta 2019

TAHEREH MAFI: RAKKAUS SUUREMPI KUIN MERI


Mistä mulle: oma ostos kustantaja: Otava julkaistu: 2019 sivuja: 270 oma arvio:♥♥♥♥♥/ goodreads
HERRANPIAKSUT tää oli ihana!♥ Ja tää kansi on meidän käännöksessä paljon kivempi kuin alkuperäisessä, ainakin mun mielestä.
Rakkaus suurempi kuin meri kertoo 16-vuotiaasta Shirin tytöstä. Eletään lukua 2002 ja Shirin asuu perheineen New Yorkissa, WTC-iskut ovat juuri tapahtuneet vuosi sitten. Shirin on koulussaan ainoa joka pitää hijabia. Shirin rakastaa Matlock -nimistä tv-sarjaa ja hänellä on isoveli nimeltä Navid. Shirinillä ei ole helppoa, hänellä ei ole ystäviä ja joka päivä häntä haukutaan mm. terroristiksi huivinsa takia.
Yhtenä päivänä hän tapaa biologian luokassa Oceanin, eikä Ocean välttele häntä laisinkaan, päin vastoin hän haluaisi kovasti jutella Shirinin kanssa. Shirin on kasvattanut itselleen paksun kuoren, eikä hän päästä ketään helposti lähelle. Pian breakdancesta tulee tytön intohimo.

Kai sekin jotain kertoo kirjasta jos mä saan sen luettua vuorokaudessa. Tää kirja sai mun sydämen sykkimään, se sai mut vihaseks ja itkemään. Rakkaus suurempi kuin meri on raaka, rehellinen ja haikea. Haluan sulatella tätä hetken ja aloittaa alusta. Musta tää oli niin vaikuttava, että tästä tuli yks mun tän vuoden suosikeista. En mä osaa sanoo muuta.

"Nämä säännönmukaisesti toistuvat myrkkynuolet tuiki tuntemattomilta ihmisiltä olivat ikävin puoli huivissani. Sen paras puoli oli se, että sen ansiosta saatoin kuunnella salaa musiikkia ilman, että opettajat huomasivat." s.11

2 kommenttia:

  1. Mulle kävi samanlailla kuin sulle, eli ahmaisin kirjan vuorokaudessa. Tosi ihana, tunteita herättävä kirja <3

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! <3

Takaisin ylös